Aptauja

Ziemassvētku visgardākais ēdiens ir...
 

Jaunākais Twitterī

ZB: RT @LOB_lv: Atbalsts Latvijas bibliotēkām: http://t.co/goB40yf5
ZB: Permakultūras (lauksaimniekošanas veida) seminārs maija beigās Daugavpils novadā. http://t.co/E8SFqpjS
ZB: RT @cleanclothes: Adidas refuses to pay $1.8 million it owes to workers who lost their jobs. Help us make them pay it!... http://t.co/6zvipfow
ZB: Antonius meklē palīgus alternatīvās un atomenerģijas informācijas vākšanā un tulkošanā. http://t.co/s2ttun2g



Draudi veselībai: ĢM pārtika, dioksīns, bisfenols A PDF Drukāt E-pasts
Veselība
Autors Ieva   
Piektdiena, 12 jūnijs 2009 10:29
AddThis Social Bookmark Button

Amerikas Vides medicīnas akadēmija maijā aicināja nekavējoties pasludināt ģenētiski modificētas (ĢM) pārtikas moratoriju, apgalvojot, ka pētījumi ar dzīvniekiem ir pierādījuši – tā nopietni apdraud veselību, ietekmējot reproduktīvo veselību, imūnsistēmu, vielmaiņu utt. Asociācija aicina ārstus informēt pacientus par iespējām izvairīties no ĢM produktiem un apsvērt, kā to lietošana uzturā varētu būt ietekmējusi slimības gaitu. Šim aicinājumam pievienojusies Īrijas Ārstu vides asociācija.

Ročestras universitātes Medicīnas centra pētījums liecina, ka vismaz pelēm pārtikā nonākušais dioksīns samazina piena dziedzeru šūnu vairošanos par 50 %. Tas var būt iemesls, kāpēc jaunajai māmiņai nepietiek piena, lai barotu zīdaini ar krūti. Dioksīns uzkrājas taukaudos, un cilvēki to galvenokārt uzņem ar gaļas, zivju un piena produktiem.

Cincinati universitātē pētīta bisfenola A ietekme uz peļu un žurku mātīšu sirds šūnām. (Šī viela, ko izmanto plastmasas ražošanā, atrodama daļā pārtikas un dzērienu plastmasas iepakojuma.) Secināts, ka tas var paaugstināt sirds slimību risku, izraisot sirdsdarbības ritma traucējumus, kas pastiprinās sievišķā dzimumhormona estrogēna klātbūtnē. Ziņojums nolasīts Endokrinoloģijas biedrības http://www.endo-society.org konferencē 10. jūnijā.