ZB:
RT @Wintersonworld: OCCUPY could be personal protest as well as political activism. We could occupy the not-4-profit part of ourselves. Think. Read. Love. Give
Davosā, kur notiek pasaules ekonomikas samits, ir publicēts "Vides snieguma rādītājs" (2012 Environmental Performance Index), ko ik pa diviem gadiem gatavo CIESIN un Jēlas universitātes Vides tiesību un politikas centrs (YCELP) sadarbībā ar Pasaules ekonomikas forumu un Kopējās pētniecības centru Isprā, Itālijā. Latvija dabas resursu apsaimniekošanas un vides piesārņojuma samazināšanas ziņā šajā pētījumā 132 pasaules valstu konkurencē ir ierindota otrajā vietā aiz Šveices. Pētījumā izmantoti 22 indikatori 10 vides politikas kategorijās, t.sk. gaisa un ūdens kvalitāte, klimata pārmaiņas, bioloģiskā daudzveidība un mežu apsaimniekošana. Šoreiz ir sagatavots arī rādītāji, kādu progresu valstis sasniegušas, salīdzinot ar 2000. gadu. Šajā rādītājā Latvija ir ierindota pirmajā vietā, bet pati pēdējā ir palikusi Krievijas Federācija. Latvijai vislabākie rezultāti ir bioloģiskās daudzveidības, meža krājas un gaisa kvalitātes ziņā, bet sliktākie rezultāti ir zivsaimniecībā, iekštelpu gaisa kvalitātē, sanitārajos apstākļos un CO2 emisijās uz kWh.
Šis rādītājs, atšķirībā no ekoloģiskās pēdas, koncentrējas tikai uz vides piesārņojumu, kas rodas attiecīgajā valstī. Tā kā Latvijā lielākā daļa rūpniecības ir likvidēta, mūsu slodzes patiesībā parādās tajās valstīs, kur produkti, ko mēs ikdienā patērējam, tiek ražoti.
Eiropas Komisija ir izveidojusi interaktīvu mājas lapu par resursu efektivitāti: http://www.generationawake.eu ar mērķi saistošā veidā sniegt informāciju par patēriņu, resursu efektīvāku izmantošanu, kā samazināt izdevumus dzīvojot videi draudzīgāk u.tml. Lapa pieejama arī latviešu valodā.
Trešdien, 28. decembrī, plkst. 18 "Zaļās brīvības" telpās (Meža iela 4, 4. stāvs; karte šeit) dzīvniektiesību un vegānisma vakars. Marina stāstīs par Nīderlandes aktīvistu darbiem, parunāsimies un varbūt apēdīsim kādu kāpostu vai piparkūku.
ASV patērētāju
aizsardzības organizācijas veiktā pētījuma rezultāti
atklāj pārāk augstu arsēna
koncentrāciju veikalā nopērkamajos ābolos un ābolu sulā. Arsēns ir toksiska, kancerogēna
viela, kas var radīt hroniskas saslimšanas. Eksperti atzīst, ka svinu un arsēnu
saturošu produktu patēriņš, var radīt būtiskus veselības traucējumus.
ASV likumdošana nosaka arsēna un svina koncentrācijas
robežas dzeramajā ūdenī, bet nekādas prasības netiek attiecinātas uz sulām.
Taču tieši sulas ir tas, ko ļoti bieži lieto bērni, kas ir īpaši jutīgi uz
ķīmisko piesārņojumu.
Dienā bērnam būtu ieteicams izdzert vairāk kā 170 gramus
sulas. Sulām parasti ir pievienots cukurs, kas var veicināt diabētu, kariesu un
aptaukošanos. Tas arī rada lieku iepakojumu. Labāk lietojiet pašspiestu sulu vai
dzeriet tīru ūdeni, kas būt daudz lētāk un veselīgāk.
Pētījumi Eiropā
augstākās arsēna koncentrācijas uzrāda zivīs un citās jūras veltēs, graudaugos
un to izstrādājumos, kā arī rīsos un to izstrādājumos.